søndag den 7. februar 2010

Mt. Cook

Vi starte fra Fairlie i tåge og skyerne helt ned ved trætoppene, jeg var noget pessimistisk, i det det netop var dagen i dag, vi skulle se Church of the Good Shepherd, en lille kirke, hvor altertavlen er en rude i bag alteret, således at vi ser direkte ud på lake Tekapo med bjergene i baggrunden, jeg har læst om kirken, og nu så det så ud til at vi bare skulle se den i tåge. Men, 5 min før vi ankom til kirken, lettede tågen, og solen skinnede næsten fra en skyfri himmel, dejlig troede vi da, men da vi ankom til kirken var døren lukket, vi fandt dog ud af den ville blive åbnet 20 min. senere, så vi gik en tur, og da vi kom tilbage kom der en lille dame med en stor nøgle, så var vi inde. Der opstod faktisk en stilhed inde i en selv, hvor var det bare smukt, et lille trækors midt i vinduet, og så udsigten. "Whau".
Nå, næste mål for i dag var så MT Cook. Da vi kom til søen Lake Pukaki kunne vi se bjerget, sne på toppen med solen skinnede ned over hele herligheden, Ja, I snakker sne derhjemme som er til besvær, her er det bare til fornøjelser. vi fortsatte op til bjerget, vandreskoen på og så af sted, vores mål var at nå op til Gletsjen, men ca. 20 min før vi var der, måtte jeg for engang skyld stoppe, min knæ, som jeg jo havde slået for nogle dage siden, begyndte at gøre ondt, så jeg turde ikke gå videre, vi skulle jo ned igen, så vi vendte om, men turen blev da også på 3 timer, så helt galt fik det ikke.
Nu skulle vi bare til Omarama, have fundet campingspladsen og så afslapning, inden vi kom frem, stoppede vi lige ved en lakse sø-fiskeopdræt, da det var første gang vi var der, fik vi en håndfuld foder og fik lov at fodre laksene, vi købte et stykke ny røget laks, det smager godt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar